ПРОГРАМА „УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ”
„КОМЕНСКИ”
Училищни партньорства
ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН
до училищната общност на ПГВМ „Иван П.Павлов”гр.Стара Загора
(учители, служители, ученици, родители)
по проект
"Защита на животните в Европа"
Участващи страни:
Наименование на организацията-участник | Държава |
ПГВМ “Иван П. Павлов”, Стара Загора | България |
ПГВМ “Проф.д-р Георги Павлов”, Добрич | България |
Gymnasium am Mühlenweg (GaM)- Wilhelmshaven | Германия |
Istituto Tecnico industriale Statale Pininfarina- Moncalieri, Torino | Италия |
1 Gymnasio Volou- Volos | Гърция |
XI Liceum Ogólnokształcące im. W.J. Zembrzuskich- Poznań | Полша |
Heybeliada Huseyin Rahmi Gurpinar Çok Programli Lisesi- Istanbul | Турция |
Ies Maria Cegarra Salcedo- La Unión, Mursia | Испания |
Agrupamento de Escolas Básicas do Forte da Casa- Forte da Casa, Lisabon | Португалия |
Описание на партньорството:
„Защита на животните в Европа”
Съпричастността и отговорността са абсолютно задължителни нравствени норми в човешкото битие, както в нашите страни, така и за останалите членки на ЕС. Проектът има за цел насърчаване на тези ценности, чрез съвместна работа по тема: "Защита на животните".
Всяка страна-участник ще изследва и направи сравнение между отношенията човек-животни, като по този начин се опита активно да допринесе за промяната им към по-добро. В допълнение ще се консултираме с философски и религиозни гледища, примери от националната литература, както и до каква степен родните ни езици не само отразяват, но и създават нашето възприемане за фауната около нас. Въпреки, че работният календар ще се съсредоточи върху дивите животни и техните местообитания, трябва да имаме предвид, че защитата на животните е също свързана с опазването на околната среда и закрилата на домашните животни. Във връзка с това ще направим проучвания и върху животните за производство, по-специално онези, отглеждани във ферми - етични и екологични последици, домашни любимци и бездомни животни, тъй като се предполага, че сме "станали отговорни (...), към онова, което сме опитомили " (Екзюпери," Малкият принц ").
Интердисциплинарната ни работа ще включва теоретичен и практически курс по хуманитарни и природни науки. Учениците ще работят в/извън училище с ветеринари, лесничеи, орнитоложки центрове и приюти за животни. По този начин те ще придобият опит по отношение на какви мероприятия предприема човек за подобряване условията на живот на животните и как самите те могат да допринесат за подобряване на живота им като цяло. Цитирайки елзаския теолог, философ и лекар Алберт Швайцер, проектът има за цел да покаже, че "защитата на животните е образованието на човечеството."
Мотивация за партньорство:
Мотивацията за този проект може да бъде разделена на две части: обща и конкретна.
Общата мотивация е свързана с основната цел залегнала в проекта: възможност на училища партньори да работят заедно, което дава възможност на нашите ученици да:
Общата мотивация е свързана с основната цел залегнала в проекта: възможност на училища партньори да работят заедно, което дава възможност на нашите ученици да:
- придобият познание и разбиране на културните и лингвистичните различия, които съществуват в Европа и чрез процес на сравнение да разбират техните стойности и значение;
- да се помогне на учениците да придобият компетенции, които са необходими за правилното им личностно и гражданско развитие, с цел да се насърчи по-широко Европейската съвест и гражданска позиция;
Що се отнася до конкретната мотивация, преди да определят темата, партньорите направиха проучване и обсъдиха с учениците си темите, които биха могли да бъдат от взаимен интерес и ползотворно сътрудничество.
Избраната тема отговаря на изискванията за интерес на национално и международно ниво.
Важността от опазването на природната среда е добре позната: конкретната тема относно "животните" позволява на учениците да откриват и изследват редица аспекти, предлагани по този въпрос. В интерес на истината, анализа на различни страни - от законови и подзаконови актове в цяла Европа и тяхното приложение в различните страни до използваните методи
за опазване на естествената околна среда (море, планина, поле, и всякакви други възможни географски ареали, представени в Европа), сравнението на развъдните методи, на мерките използвани срещу незаконната контрабанда и т.н.- ще бъдат отправна точка за нашите младежи да развиват своите умения за разбиране, анализ, сравнение и изразяването на позиция в изграждането им като зрели личности.
за опазване на естествената околна среда (море, планина, поле, и всякакви други възможни географски ареали, представени в Европа), сравнението на развъдните методи, на мерките използвани срещу незаконната контрабанда и т.н.- ще бъдат отправна точка за нашите младежи да развиват своите умения за разбиране, анализ, сравнение и изразяването на позиция в изграждането им като зрели личности.
Цели на партньорството:
а) насърчаване на активно европейско гражданство:
- изследване на регионални, национални и европейски реалности за защита на животните;
- сравняване на нормите (закон, традиции, етика) и тяхното изпълнение;
- проучване на ползите, физическа и емоционална, които човек има от животните и сравнение с начина, по който животните често се третират;
- анализ на социалните, правните, икономическите и екологични условия, и евентуални конфликти на интереси в нашите страни и в ЕС като цяло;
- използване на подходи в областта на философията, теологията, литературата за по-отчетливо разбиране на връзката човек/животни в заобикалящата ни среда;
- споделяне, сравняване и обсъждане на резултатите от това изследване с партньори от други страни;
- насърчаване на творчески начини за преодоляване на конфликти на интереси и незаинтересованост дори жестокост към живите същества около нас, като по този начин да спомагаме да се говори за тези, които не могат да се защитават, насърчим хуманността и морала;
б) да подобрим качеството на образованието, като дадем на учениците ни активно участие в него, те ще:
- обсъждат резултатите един с друг и с хора от местната общност;
- развиват, представят и споделят подтеми по проекта, които чувстват най-близки до своите интереси;
- оценяват и разпространяват крайните продукти: Европейски образователни материали;
Още:
- подобряване способността за комуникация по чужд език и ИКТ уменията;
- подобряване способността за комуникация по чужд език и ИКТ уменията;
- насърчаване на мултилингвизма сред ученици и учители;
Приблизителна начална дата | Описание на дейността/мобилността |
Септември 2010 | Ø Въведение в темата; Ø Упражнения с помощта на музика, изкуство, драма и литература; Ø Изработване на първи работни листи за тази цел; |
Октомври 2010 | Ø Създаване и организиране на уеб сайт като средство за комуникация и обмяна; Ø Представяне на учениците, училища, град, природна среда, страни на общата проектна платформа; Изработване на лого на проекта (състезание); |
Окт/Ноем. 10 | Ø Проучвателна работа по 2 главни теми- резервати за животни, бездомни животни; |
Ноември10 | Ø Раб.среща-уъркшоп за националните паркове (обитатели; екология с/у туризъм); |
Ноември 2010 | Ø Работна среща- уъркшоп за необходимостта от стандарти при закрилата на животни (и по тази причина стандарти в опазването на околната среда и отношението към бездомните животни); |
Февруари11 | Ø Представяне на резултатите от проучването (в училището / и местната общност); |
Март 11 | Ø Раб.среща: дивите обитатели в планината-Алпи: туристически или еко рай? |
Април 2011 | Ø Работна среща- уъркшоп за дивите обитатели в морето: рехабилитационна програма за тюлен монах като пример за стандарт в защитата на животни/околна среда; Събиране на резултатите от проучванията на всички партньори и резултатите от работните срещи в общ продукт (карта с хипертекст и презентация) - Оценяване; |
Май 2011 | Ø Работна среща- уъркшоп: защита на животните в морска среда- биология/ химия (сътрудничество с регионални проучвателни институти пр. Senckenberg-institut, Terramare) Ø Разработване на работни листи: a) етични, философски и религиозни възгледи относно защитата на животните; b) научни и юридически възгледи; Ø Изработване на компендиум от извадки от националната литература за всяка страна (на роден език и английски език) касаещи връзката човек-животни, включително анализиране и творческо писане; |
Юни 2011 | Ø Съвместно оценяване на първата проектна година (въпросник и дискусия) |
Юни/Юли 2011 | Ø Публикация на съвместните резултати от първата проектна година; Ø Изложба или конференция в училище или пред местната общност; |
Сеп./Окт.11 | Ø Работна среща: ветеринарна медицина и фермерство |
Октомври11 | Ø Работа върху национални подтеми, които да бъдат проучени/творческа работа, съобразно интересите и изискванията във всяка страна; Ø Изработване на план за подтеми; |
Ноември11 | Ø Представяне и размяна на плановете; |
Януари 12 | Ø Работа върху под проекти; |
Март 2012 | Ø Представяне и размяна на резултати и продукти от под проектите (пр. уеб анкети, календари, благотворителни акции, практическо обучение в местни приюти за животни/ с лесничеи и учени); Ø Работна среща: представяне на животинското богатство (особено на домашните животни) - възможно интегриране на различни учебни предмети в програмата; |
Април 2012 | Ø Оценяване на под проектите; Ø Разработване на дидактически материали с резултати и придобит опит по време на под проектите; |
Май 2012 | Ø Събиране на под проектите и резултатите от втората проекта година м един краен продукт: дидактическия материал да бъде публикуван като книга или ebook Ø Последна работна среща: дискусия на крайния продукт, оценка; |
Юни 2011 | Ø Резюме на резултатите от втората година, PPt (да бъде публикувана на уеб сайта) |
Няма коментари:
Публикуване на коментар