понеделник, 20 декември 2010 г.

ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН

 
ПРОГРАМА „УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ”
„КОМЕНСКИ”
 Училищни партньорства
ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН
до училищната общност на ПГВМ „Иван П.Павлов”гр.Стара Загора
 (учители, служители, ученици, родители)
по проект
"Защита на животните в Европа"
Участващи страни:
Наименование на организацията-участник
Държава
ПГВМ “Иван П. Павлов”, Стара Загора
България
ПГВМПроф.д-р Георги Павлов”, Добрич
България
Gymnasium am Mühlenweg (GaM)- Wilhelmshaven
Германия
Istituto Tecnico industriale Statale Pininfarina- Moncalieri,  Torino
Италия
1 Gymnasio Volou- Volos
Гърция
XI Liceum Ogólnokształcące im. W.J. Zembrzuskich- Poznań
Полша
Heybeliada Huseyin Rahmi Gurpinar Çok Programli Lisesi- Istanbul
Турция
Ies Maria Cegarra Salcedo- La Unión, Mursia
Испания
Agrupamento de Escolas Básicas do Forte da Casa- Forte da Casa, Lisabon
Португалия

Описание на партньорството:
Защита на животните в Европа”
Съпричастността и отговорността са абсолютно задължителни нравствени норми в човешкото битие, както в нашите страни, така и за останалите членки на ЕС. Проектът има за цел насърчаване на тези ценности, чрез съвместна работа по тема: "Защита на животните".
Всяка страна-участник ще изследва и направи сравнение между отношенията човек-животни, като по този начин се опита активно да допринесе за промяната им към по-добро. В допълнение ще се консултираме с философски и религиозни гледища, примери от националната литература, както и до каква степен родните ни езици не само отразяват, но и създават нашето възприемане за фауната около нас. Въпреки, че работният календар ще се съсредоточи върху дивите животни и техните местообитания, трябва да имаме предвид, че защитата на животните е също свързана с опазването на околната среда и закрилата на домашните животни. Във връзка с това ще направим проучвания и върху животните за производство, по-специално онези, отглеждани във ферми - етични и екологични последици, домашни любимци и бездомни животни, тъй като се предполага, че сме "станали отговорни (...), към онова, което сме опитомили " (Екзюпери," Малкият принц ").
Интердисциплинарната ни работа ще включва теоретичен и практически курс по хуманитарни и природни науки. Учениците ще работят в/извън училище с ветеринари, лесничеи, орнитоложки центрове и приюти за животни. По този начин те ще придобият опит по отношение на какви мероприятия предприема човек за подобряване условията на живот на животните и как самите те могат да допринесат за подобряване на живота им като цяло. Цитирайки елзаския теолог, философ и лекар Алберт Швайцер, проектът има за цел да покаже, че "защитата на животните е образованието на човечеството."
                                                                                          


Мотивация за партньорство:
Мотивацията за този проект може да бъде разделена на две части: обща и конкретна.
Общата мотивация е свързана с основната цел залегнала в проекта:
възможност на училища партньори да работят заедно, което дава възможност на нашите ученици да:
- придобият познание и разбиране на културните и лингвистичните различия, които съществуват в Европа и чрез процес на сравнение да разбират техните стойности и значение;
- да се помогне на учениците да придобият компетенции, които са необходими за правилното им личностно и гражданско развитие, с цел да се насърчи по-широко Европейската съвест и гражданска позиция;
Що се отнася до конкретната мотивация, преди да определят темата, партньорите направиха проучване и обсъдиха с учениците си темите, които биха могли да бъдат от взаимен интерес и ползотворно сътрудничество.
Избраната тема отговаря на изискванията за интерес на национално и международно ниво.
Важността от опазването на природната среда е добре позната: конкретната тема относно "животните" позволява на учениците да откриват и изследват редица аспекти, предлагани по този въпрос. В интерес на истината, анализа на различни страни - от законови и подзаконови актове в цяла Европа и тяхното приложение в различните страни до използваните методи
за опазване на естествената околна среда
(море, планина, поле, и всякакви други възможни географски ареали, представени в Европа), сравнението на развъдните методи, на мерките използвани срещу незаконната контрабанда и т.н.- ще бъдат отправна точка за нашите младежи да развиват своите умения за разбиране, анализ, сравнение и изразяването на позиция в изграждането им като зрели личности.

Цели на партньорството:
а) насърчаване на активно европейско гражданство:
- изследване на регионални, национални и европейски реалности за защита на животните;
- сравняване на нормите (закон, традиции, етика) и тяхното изпълнение;
- проучване на ползите, физическа и емоционална, които човек има от животните и сравнение с начина, по който животните често се третират;
- анализ на социалните, правните, икономическите и екологични условия, и евентуални конфликти на интереси в нашите страни и в ЕС като цяло;
- използване на подходи в областта на философията, теологията, литературата за по-отчетливо разбиране на връзката човек/животни в заобикалящата ни среда;
- споделяне, сравняване и обсъждане на резултатите от това изследване с партньори от други страни;
- насърчаване на творчески начини за преодоляване на конфликти на интереси и незаинтересованост дори жестокост към живите същества около нас, като по този начин да спомагаме да се говори за тези, които не могат да се защитават, насърчим хуманността и морала;
б) да подобрим качеството на образованието, като дадем на учениците ни активно участие в него, те ще:
- обсъждат резултатите един с друг и с хора от местната общност;
- развиват, представят и споделят подтеми по проекта, които чувстват най-близки до своите интереси;
- оценяват и разпространяват крайните продукти: Европейски образователни материали;
Още:
- подобряване способността за
комуникация по чужд език и ИКТ уменията;
- насърчаване на мултилингвизма сред ученици и учители;



Приблизителна начална дата
Описание на дейността/мобилността
Септември
2010

Ø      Въведение в темата;
Ø      Упражнения с помощта на музика, изкуство, драма и литература;
Ø      Изработване на първи работни листи за тази цел;
Октомври
2010
Ø      Създаване и организиране на уеб сайт като средство за комуникация и обмяна;
Ø      Представяне на учениците, училища, град, природна среда, страни на общата проектна платформа; Изработване на лого на проекта (състезание);
Окт/Ноем. 10
Ø      Проучвателна работа по 2 главни теми- резервати за животни, бездомни животни;
Ноември10
Ø      Раб.среща-уъркшоп за националните паркове (обитатели; екология с/у туризъм);
Ноември
2010
Ø      Работна среща- уъркшоп за необходимостта от стандарти при закрилата на животни (и по тази причина стандарти в опазването на околната среда и отношението към бездомните животни);
Февруари11
Ø      Представяне на резултатите от проучването (в училището / и местната общност);
Март 11
Ø      Раб.среща: дивите обитатели в планината-Алпи: туристически или еко рай?
Април
2011
Ø      Работна среща- уъркшоп за дивите обитатели в морето: рехабилитационна програма за тюлен монах като пример за стандарт в защитата на животни/околна среда; Събиране на резултатите от проучванията на всички партньори и резултатите от работните срещи в общ продукт (карта с хипертекст и презентация) - Оценяване;
Май
2011
Ø      Работна среща- уъркшоп:  защита на животните в морска среда- биология/   химия (сътрудничество с регионални проучвателни институти пр. Senckenberg-institut, Terramare)
Ø      Разработване на работни листи:
      a) етични, философски и религиозни възгледи относно защитата на животните;
      b) научни и юридически възгледи;
Ø      Изработване на компендиум от извадки от националната литература за всяка страна (на роден език и английски език) касаещи връзката човек-животни, включително анализиране и творческо писане;
Юни 2011
Ø      Съвместно оценяване на първата проектна година (въпросник и дискусия)
Юни/Юли
2011
Ø      Публикация на съвместните резултати от първата проектна година;
Ø      Изложба или конференция в училище или пред местната общност;
Сеп./Окт.11
Ø      Работна среща: ветеринарна медицина и фермерство
Октомври11
Ø      Работа върху национални подтеми, които да бъдат проучени/творческа работа, съобразно интересите и изискванията във всяка страна;
Ø      Изработване на план за  подтеми;
Ноември11
Ø      Представяне и размяна на плановете;
Януари 12
Ø      Работа върху под проекти;
Март
2012
Ø      Представяне и размяна на резултати и продукти от под проектите (пр. уеб анкети, календари, благотворителни акции, практическо обучение в местни приюти за животни/ с лесничеи и учени);
Ø      Работна среща: представяне на животинското богатство (особено на домашните животни) -  възможно интегриране на различни учебни предмети в програмата;
Април  2012
Ø      Оценяване на под проектите;
Ø      Разработване на дидактически материали с резултати и придобит опит по време на под проектите;
Май 2012
Ø      Събиране на под проектите и резултатите от втората проекта година м един краен продукт: дидактическия материал да бъде публикуван като книга или ebook
Ø      Последна работна среща: дискусия на крайния продукт, оценка;
Юни 2011
Ø      Резюме на резултатите от втората година,  PPt (да бъде публикувана на уеб сайта)

Няма коментари:

Публикуване на коментар